tisdag 12 april 2011

Brunchtime för en nybliven moster!

Sen frukost för mig idag, men det är nog mer som en brunch. Isac sover och jag har lite egentid nu och då är det så mysigt att äta en stor frukost/brunch framför tv:n med datorn i knäet! Min bästa vardagslyxtid på dagen!

Har inga planer idag så det blir nog lite plock, fix och tvätt som får stå på schemat. Både imorgon och på torsdag är det ju barntimmar, så tisdagen brukar var en bra hemmadag.
Fick ett jättebra bloggtips från Ha det gott härom dagen. En bra inspirationsblogg som heter 56 kilo som har en massa nyttiga mattips. Hittade bl a receptet på min supergoda frukostmacka där!

En glad nyhet är att jag har blivit moster för sjunde gången! Min kära lillasyster födde i går sitt 6:e barn, en liten sötnos vid namn Casper. Skickar många grattiskramar till my lovely sis och hennes familj. Vi kommer snart och hälsar på er!


Min goda brunch: Turkisk yoghurt med hallon
och nötter. Rågbröd med salami, mozzarella, tomat,
flingsalt, svartpeppar och olivolja. Och såklart en
stor latte, mumma!


































5 kommentarer:

Hemma hos Katta sa...

Vad roligt att du gillade jackan! På nätet står det att den ska vara marinblå men jag skulle snarare kalla den gråblå, så du vet! =)Pompdelux finns här: http://www.pompdelux.se/

Grattis till att du blivit moster - igen!! =)

Ha en fin dag! Kramar

Elin sa...

Å vad kul med en till liten!
Ja, det ska bli spännande att äntligen få flytta in i huset :-)
Kram!

pillan sa...

Mmmm ser yummie ut!

Grattis moster:)

Conversen har jag faktiskt köpt på Tradera, fynd;)

Kramis P

Towe sa...

Såg supersmarrigt ut!

Petra sa...

Grattis till dig som moster igen då;)
kramar