tisdag 31 maj 2011

Svart bord

Tisdagen är här och ja, vi var lika trötta imorse. Snart, snart är det lov...
Efter lämning på dagis så intogs frukosten på vårt lilla fik med en god vän, men Isse var så trött så det blev en snabb frukost. Nu sover han gott och jag har "jobbat" lite. Alltså bäddat sängar, vikt en tvätt, slängt in en ny tvätt och plockat undan efter morgonen!

Tar nu ett litet brejk och spånar på om vi ska måla vårt matbord svart! Vi funderade ju på att köpa ett nytt vitt Nordenbord från Ikea, men vi gillar ju egentligen vårt bord. Det är ett stort och rejält ekbord och som är väldigt tåligt och bra just för en familj med ett gäng ungar! Istället så vill jag ha nya vita stolar till och då såklart de i vitt tyg...
Vitt tyg och många barn kanske inte är den bästa kombon, men till dom stolarna kan man ju köpa till andra tyger också. Och så är de ju lätttvättade har jag hört, och supersköna att sitta på!

Japp, nu har jag övertalat mig själv, nu gäller det bara att flörta lite med darlingen också!


Sååå snyggt med svart bord och vita stolar!
Bilder från Sköna Hem.

Henriksdal från Ikea vill bo i mitt kök!

3 kommentarer:

MM sa...

Snyggt!

Vi kan ju sy överdrag till de stolar ni har som vi pratade om för länge sen!

Varmt o härligt på lunchpromenaden, önskar jag kunnat ta en kaffepaus ute med dig o prata ikapp oss lite!

kramis!

Anonym sa...

Svart är snyggt men opratiskt då allt syns damm repor.
Cet flera som gjort det och ångrat sig sen.
Behåll bordet naturellt men sy fina överdrag till stolarna kan bli fint.
Kramar

SOFIA sa...

haha... och jag är också övertalad :-) .. Jätte snyggt!

Vilken fin bild du har längre ner i bloggen på blomman på morsdag...

Hoppas allt är bra med dig!!
KRAM!