måndag 23 maj 2011

3 fina loppisfynd

Måndagen är här igen och vi vaknade till spöregn. Tråkigt, men samtidigt liite mysigt att ha en innedag med småkillarna idag. Efter den här helgen behöver jag plocka och fixa med en del här hemma. Får se om vi kanske får till en lekdejt med Kristin och Truls lite senare.

Var ju på våran lokala bakluckeloppis i lördags och ramlade över några fynd! En vit lykta som ska ut på altanen, två superfina silvriga ljusstakar och en gammal gunghäst i trä. Gunghästen tänkte jag att jag skulle måla vit och sedan fästa dit nya tyglar. Fick lite mersmak med loppisen så jag ska nog dit på lördag igen. Så kul när man fyndar riktigt billigt!







7 kommentarer:

pillan sa...

Men wow vilka finfina fynd alltså!! Är jättedålig på loppis...
Kram P

Caroline sa...

Trevliga fynd, speciellt ljusstakarna :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Jag älskar gå på loppis!
Ungarna med:)
Fina grejor du fyndat.
Ha en skön kväll.

Anonym sa...

Stod och höll i den lyktan:-) Av alla prylar som fanns där hittade vi samma sak! Kul! Vi ses! /Camilla

Anna S sa...

Vilka fina saker du fyndade.
Lyktan och ljusstakarna var ju superfina!

Kram

Tina sa...

http://www.kolonn.se/auktionsobjekt-42815/Ljusstakar-silver-ett-par-rokokostil-st%C3%A4mplad.aspx

Hejsan! Kolla in det här!! Min sambo har ett par sådana ljusstakar, fast mer matta. Ärvda efter hans farmor, som gjort om dem till lampfötter. Finns i porslin oxå tror jag.

Kram Tina

Elin sa...

Fina fynd! Det finns ju verkligen ALLT mellan himmel och jord på den loppisen. Superkul tycker jag :-)

Kram!