onsdag 25 augusti 2010

Hår och vinbär

Behöver lite tips och råd!
Först så är jag så less på mitt hår just nu. Det är torrt, trassligt och jag har en ful utväxt. Har börjat fundera på att tona det mörkt igen och kanske tom klippa lugg. Det skulle vara så skönt att ha en fräsch och lättskött frisyr till hösten, gärna NU!
Men sen har jag ju kämpat med att få bli ljus igen och så har jag sparat luggen hela sommaren... måste kanske fundera lite till...

Har någon tips på något smarrigt man kan göra med röda vinbär? Vill inte göra saft eller gelé för det är det ingen som gillar i familjen, utan nån god kaka kanske? Peter plockade av en massa vinbär från vår buske och jag måste nog göra nåt med dessa bär snart...

Tipsa mig gärna!

Kram!



Ljus eller mörk, lugg eller inte...



Dagens: Klänning Lindex, amningslinne Boob,
jacka Kappahl och skor Converse.

5 kommentarer:

Petra BLoggar sa...

Haha det låter precis som jag det där, jag har också kämpat för att bli ljus och spara ut luggen, men nu står jag där som alla andra höstar och funderar på vinterpälsen som nästan alltid är mörk och just med lugg!
Tänk att man aldrig är nöjd!

hihi!

KRAM

Nina - Glamourmamman sa...

Jag funderar också på att bli mörkare ibland, eftersom det sliter så på håret att slinga. Men jag ångrar mig alltid och blir blond igen :-)

Jag röstar på ljust OCH lugg - vad tror du om det? :-)

Petra sa...

Jag är så less på mitt slitna hår oxå,har en liten som sliter loss allt löst hår jag har haha.
Men nog tycker jag du passar i ljusa slingor och en lugg,kram o ha d finast

MM sa...

Jag har precis läst på www.lockig.se och DET är vad jag kommer göra nu!!! fram med mina få vågor i håret o bort med trassel o torrt hår!

vi blev bjudna på god kaka hos styvmor i helgen, en långpannekaka med vinbär, sååå god, jag ska ringa o få receptet åt dig!

Dax för en kaffe snart!

kramis!

Smilla sa...

Nu sa du inget saft recept men rårörd saft med en citron är något som går åt här hemma. Mycket fräschare än kokt saft.
Ha en bra fredag.