tisdag 1 mars 2011

Min goda latte!

Välkommen 1:a mars säger vi väl idag! Ingen vår i sikte idag då vi har snö och 4 minusgrader. Isac har sovit en sväng nu på förmiddagen och jag har fixat lite med tvätten. Nyss dagens första latte och Isac och jag har delat på en banan till mellis. Ska alldeles strax åka och storhandla mat innan hämtning på dagis och i skolan. Funderar på att ta och baka något gott med killarna till kvällen!

Härlig tisdag på er!




Så här gör jag min goda latte:



Värm hälften mjölk och hälften vatten i en mugg i mikron.


Under tiden man väntar så kan man fota sitt ursöta barn...

Häll i en rågad tesked med snabbkaffe...

... och rör om.

Vill man lyxa till det så brukar jag vispa upp ett
skum med en batteridriven visp.

Pudra över lite kanel! Mums!

3 kommentarer:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Ser hur gott ut som helst jö:)!
Sugen!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Ser hur gott ut som helst jö:)!
Sugen!

Therése sa...

Om du vill, så varsogod!
http://theresekes.blogspot.com/2011/03/award.html