måndag 17 augusti 2009

Sommarlovets sista dag

Måndag igen och det är sista dagen på sommarlovet. Lite vemodigt, men samtidigt ska det bli skönt att få komma tillbaks till vardagen och dess rutiner.
Helgen har varit aktiv men trevlig då vi hade mina föräldrar och min lillasyster med pojkvän på besök. Vi har bl.a käkat kräftor och haft det allmänt mysigt! Tänkte lämna här ut ett recept på en smaskig och superenkel äppelkaka som vi åt under helgen. Prova gärna den nu när det närmar sig äppeltider!

Jag mår fortfarande lite illa emellanåt, så hoppas att ni har förstående för att det ibland blir glest mellan inläggen. Håll tummarna för att jag blir piggare snart!

Ha det gott!
Kram Veronica









Mjuk äppelkaka!
2-3 äpplen
4 dl vetemjöl
2 dl socker
3 tsk bakpulver
2 dl mjölk
2 msk smält smör
2 tsk kardemumma
Socker och kanel till garnering
Skär äpplena i klyftor. Blanda ihop alla ingredienser till smeten. Häll smeten i en smord
och bröad form. Stick ner klyftorna och pudra på socker och kanel. Grädda i ca 35 min i 200 grader! Servera med vaniljvisp!

2 kommentarer:

sand mellan tårna sa...

Sötnos Lucas!

Miss you min kära vän..... vad vi behöver är just rutiner så det blir någon ordning på kaffedrickandet..... innan jag börjar jobba på riktigt!Det är ju snart...... kan vi ses torsdag eller fredag?

Kram L

Grodmamman sa...

Längtar också efter rutiner!:)
Hoppas verkligen att du snart mår bra igen, är så vidrigt med det där illamåendet.
Kram