måndag 24 oktober 2011

Vi på en måndag

Förmiddagsfika på gång här hemma!
Lucas blev febrig igår em när alla mina Meandigäster hade gått hem. Han blev varm och jättetrött väldigt fort och somnade en stund i soffan. När alvedonen hade verkat så fick han i sig bra med middag också. Ett gott tecken!
Han sov hela natten och nu på morgonen så var han bara lite varm, men det gick över ganska fort. Han har druckit och ätit lite kex och banan och verkar ganska pigg faktiskt! Hoppas, hoppas att det inte blir något mer av detta nu!

Jag har ju börjat att längta ordentligt nu efter julen och jag hittade två jultidningar från förra året som jag tänkte bläddra i för lite inspiration. Och så toppar vi det hela med att kolla på lite gamla julkalendrar.
Lucas gillar faktiskt flera av dem och jag tycker bara att det är supermysigt! Någon mer som minns Trolltider, Sunes jul, Julstrul med Staffan och Bengt och Albert och Herberts jul?
Vilka favoriter minns ni annars?
Nostalgi och många barndomsminnen för mig på hög nivå!





3 kommentarer:

Bella sa...

ÅH!
Nu blev jag sugen på att köpa en jultidning =)
Kram

Petra sa...

Härliga jultidningar,hoppas liten blir frisk snart från feber,trolltider var min favvo:)kram

pillan sa...

Jag älskar alla dom kalendrarna, nej kanske inte Sune var nog lite för gammal då... Men trolltider och Hebbe lella;)
Minns du den där tråkiga när dom bara kollade på stjärntecken...?!

Kram