onsdag 19 oktober 2011

En liten andningspaus...

Sitter nu i soffan och har en lugn stund med godaste latten. Isac sover gott och får gärna göra det en stund till.
Han är i någon konstig utvecklingsfas nu där han är arg och frustrerad väldigt ofta. Minsta motgång eller att vi säger nej till något som han vill får honom att bryta ihop totalt! Slänger sig på golvet och man får inte ta upp honom samtidigt som han ändå vill komma upp i famnen.
Ja, suck, vi tassar på tå runt lillprinsen mestadels just nu. Men jag vet ju att det är en period som går över och jag minns att några av de andra killarna var likadana i samma ålder. Det.Är.Bara.Skitjobbigt.Just.Nu!


Vår söta och underbara lillprins som förmodligen har det lika jobbigt själv!



4 kommentarer:

Petra sa...

Stackars liten,Nova har oxå hållt på så här länge nu:(Ger en onda blicken haha o slänger sig på golvet eller vänder ryggen till.Men det tillhör utveckling och det är tur det.Har en 11 åring som promenerar på ens nerver här oxå!kram på er.

MM sa...

Minns vad du menar, o minns oxå att jag tänkte när jag var hemma med mina killar att jag skulle jobbat mellan 1 o 2 års ålder, o sen varit hemma igen efter 2 då de är huuur goa som helst! (innan trotsåldern!)

Tur att du har sånt tålamod! och hur jobbigt det än är, -Det -Går -Över!

Kram på dig!

M

pillan sa...

Jag minns att Filippa hade sådana utbrott (redan då...) och jag var övertygad att det var nåt fel på henne... Men det går ju i perioder det vet man nu;)

Kram på dej

Erika sa...

Åh precis så där är Hugo med! Shit vilka utbrott för att sekunden senare skratta och vara glad igen! Skönt att höra att fler upplever samma sak! Fast inte att det är roligt, men du förstår vad jag menar va? =) Svammel jag!

Kram!!