tisdag 1 september 2009

September!

Första september idag och här är det fortfarande sommarvärme! Vi har nu 22,6 grader i skuggan. Fast jag längtar ju faktiskt efter lite svalare luft, har mått så illa i värmen under sommaren... (Hmm, jag ska komma ihåg att jag skrev detta när vi sitter i värsta novemberrusket.)
Idag har jag börjat röja lite här och var hemma. Vissa skåp och lådor som jag bara slänger in saker i och sen stänger fort! "Det man inte ser lider man inte av" heter det va?
Jodå, jag har börjat att lida...
Så nu måste det bli av för det börjar bli knökfullt på dessa ställen. Ska nog ta en sväng i barnens rum också när jag ändå håller på. Det är skönt att rensa, särskilt nu inför hösten!
Visar lite av vardagrummet som nu har fått lite mer höstfeeling. Svarta soffklädslar, nya gardiner, nymålat soffbord och lite annat småpiff.

Nu måste jag åka och handla och komma på någon god middagsmat som kanske några av barnen gillar! ( Japp, vi har extremt kinkiga barn när det gäller mat.)


Ha det gott!
Kram Veronica





Min läs/amningshörna





Lite nytt på nymålade soffbordet


Ny lampa från Indiska

Svarta soffklädslar (Lucas smyger uppe
vid högra soffhörnet)




Orientaliska lyktor i fönstret


Nya gardiner från Åhléns



4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Snyggt ni har det i vardagsrummet! Gillade skåpet och gardinerna och lyktorna och ja, allt!:)
Kram

♥ Fyra årstider sa...

Vad mycket fint du visar..vackra lyktor.
Kram Lotta

Florist-javisst sa...

Svart klädsel är också snyggt! Vad fint ni har det.
Grattis till bebisen i magen! Vad spännande! Ni är duktiga som orkar med en stor familj. Jag tycker att det är mycket jobb med tre stycken.
Ha det bra!
Kram Maria.

Maja sa...

snyggt ni har det! Svart och vitt är funkar alltid. Men var kommer lampan ifrån? Är på jakt efter en lampa i den stilen just nu.