tisdag 31 mars 2009

Påskris och plåttupp

Idag har jag pyntat med lite påskris, eller lite och lite, riset är ganska stort men fint! Jag köpte två långa knippen som är vitmålade. Fräscht och jag behöver inte bara ha det till påsk. Det passade såå bra på byrån i vardagsrummet. Först tänkte jag ha det på golvet bredvid de nya lyktorna men som sagt så har ju vi en klåfingrig 2-åring i huset så, nej Hemnesbyrån blev en mycket bra plats!
En liten söt plåttupp pryder bänken i köket, den har min goa vän J i sin nyöppnade butik som är full med fina prylar. Jag har också inhandlat lite påskblommor till krukorna ute, men hinner nog inte plantera dom idag. Fick riktiga vårkänslor idag då solen sken och det var 11 grader varmt!

Tjohoo, snart är våren här!


Kram Veronica


















6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka snygga ägg!!!!!! var har du köpt dem????

Linda som inte orkar logga in......

Nettan sa...

Snyggt ris....vart hittar man det ?? ;0)

Kram Nettan

Grodmamman sa...

Snyggt ris och snygga ägg! Gillar inte när det är för färgglada saker i riset och dessa var jätte snygga!
Kram

VITA NYANSER sa...

Snyggt påskris! Har själv inte fått fram så mycekt påsksaker än, får kika på det någon dag här!

Kram L-L

annica sa...

jätte fint!
nej vi har inte fått nån tid ännu, men den kommer nog snart.
kram

annica sa...

vart har du hittat det där fina riset?? JÄTTE FINT!