söndag 29 mars 2009

En förälskelse

Kan man bli kär i en pryl? Ja, jag har blivit det flera gånger. Det har varit i en ljusstake, en lampa eller kanske nån möbel. Man tycker bara att den där saken är sååå fin och man känner sig så nöjd sen när man har köpt den.
I fredags hände det igen.

Jag hittade två jättefina stora lyktor som jag har letat efter länge! Såg dom för första gången hos en annan bloggerska tidigt i höstas, och hon skrev att dom fanns på Jysk billigt. Men jag hade ingen plats för dom just då så det rann ut i sanden...

Efter jul hade vi ett tomt hörn i vardagsrummet och där tänkte jag att det skulle var perfekt att ha några större golvlyktor! Kollade givetvis på Jysk, men dom fanns så klart inte kvar.
Jag har efter det hittat några andra men dom har varit så himla dyra så jag har fortsatt att leta.
Tills igår...
Klev in på Jysk och där stod en kartong kvar till fyndpriset 349:-. Det är billigt tycker jag för två stycken stoora lyktor! Jag vart så himla glad och nöjd!

Ja, som ni märker så är jag lite småkär i mina fina lyktor, har väl aldrig skrivit ett så här långt inlägg tidigare...
Ha det så gott!

Kramar Veronica







1 kommentar:

IKT i min vardag sa...

Ohhh det där lyktorna var riktigt fina. Vad kul det är när man har lite tur ibland. Undrar om jag har lika mycket tur om jag går dit imorgon...?;)


Linda :)