torsdag 15 september 2011

Torsdagkväll

Kvällen är på ingång och Peter har åkt iväg med Sebastian på fotbollsträning. Ska alldeles strax dra ett varv med dammsugaren, men måste först ladda med en kaffe och att blogga såklart!
Slängde ihop en paj till middag och den blev så god! Det blev lite av vad jag hade hemma i kylskåpet och den fick lite medelhavssmak och sånt älskar ju jag. De kinkiga barnen fick istället hamburgare, så nu har jag även kvar en bit till lunch imorgon!

Receptet kommer här:

3 dl mjöl, 100 gr flytande margarin och 3 msk kallt vatten knådas ihop och trycks ut i en pajform. Nagga botten med en gaffel.
Täck botten med en påse riven ost, jag hade emmentalerost som är lite starkare och smakar mer.
Sen lade jag på strimlad salami, ett halvt paket strimlad bacon, lite soltorkade tomater, lite röd lök och sen smulade jag över fetaost.
Till sist vispade jag ihop 3 ägg med 3 dl matlagningsgrädde (går lika bra med mjölk) och hällde över det i pajen. Drog även ett par varv med svartpepparkvarnen över det hela.
Grädda i 200 grader i ca 30 min. Serverade det hela med en god sallad!



1 kommentar:

pillan sa...

Så snygg den svarta lampfoten är! paj är toppen, enda sucket är att fram med matberedaren när man ska göra degen...Har flera gånger tänkt att jag ska göra många degar och frysa in men det har stannat vid tanken!

Fredag V, njut!! Kram