onsdag 22 augusti 2012

Piffelipiff

Hello mitt i lunchen!
Springer runt och är i mitt esse just nu och såklart piffar, lullar, plockar om och puffar kuddar! Alltid när hösten är på gång så går min inredningshjärna i gång och jag vill förnya och förändra här hemma. Såg nu att det vita överdraget till sofforna är riktigt sunkigt och smutsigt, så det blir till att byta till det svarta tyget a.s.a.p!

Plockar och fixar ofta med mina ljusstakar och lyktor också och nu var det dags igen. Gillar att samla ihop några olika ljuslyktor på ett fat eller en bricka då det blir så enkelt att lyfta undan den när småkillarna är på G i vardagsrummet. Som sagt det körs ju mycket bil, traktor och dylikt på det bordet...
Är även på jakt efter en större bricka till bordet och tror mig har sett ett på Indiska som ska kollas upp. Vill ha många ljus ju!
De svarta loppisljusstakarna fick nu flytta in i samlingen med de silvriga ljusstakarna och jag tyckte att det blev riktigt fint!
Näe, dags att göra något vettigt kanske? I alla fall fram till den kommande fikastunden med Helén!




Fint ljus med text från HM Home och svart ljuskopp
från Uthuset i stan!
 

Så här fint är det i soffan och på bordet när inga busungar är i närheten!

 



 

Hepp! Där har vi självaste bloggerskan också!

Blandade fiiiina ljusstakar från Ikea, Jysk och så loppisfynd på det!



 


4 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiint!
Kram/Camilla

Tina sa...

Har du ngt MIO i närheten? I sånafall kan jag tipsa om en vit rund bricka med lite högre kan, med motiv av en stad inuti (svarta strecka) för en inte så dyr penning :)

Anna S sa...

Du har så fint hemma! Du borde jobba med inredning:).
Själv får jag aldrig till det med ljusbrickor. Har några stycken och många lyktor. Men nä.

Sandra sa...

Mys! Sååå himla fint!