onsdag 1 augusti 2012

Hej Augusti!

Good morning sweeties!
Tidig morgon för oss idag, men vi låg kvar länge i sängen och småpratade.
Lucas som ställer många och ibland konstiga frågor nu för tiden:

- Mamma, när du föddes hos mormor, fanns det ett ponnyspel till x-box då?
- Nej, gubben det fanns inga x-box eller datorer när jag var liten.
- Fanns det telefoner? Då kunde ju du spela på dem?
- Nej, inga mobiler fanns, utan vanliga hemtelefoner som satt fast med sladd i väggen. Och dem kunde man bara ringa med. Det är ju länge sedan mamma var liten!

Lucas ser väldigt frågande ut och säger: Jamen, fanns det mat då i alla fall?

Joråsåatte... mammans 40 årsdag närmar sig med stormsteg, men sååå gammal är jag väl inte?







2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag fick höra att jag var från stenåldern när jag berättade att vi hade svart-vit tv när jag var liten!:)
Kram

Anonym sa...

Gullunge!!!
/Camilla