måndag 16 april 2012

Dagens och tårta

Tjingeling i eftermiddagen! En senare dagens från mig idag och det blev fågeltunikan från Vero Moda, tillsammans med kjol och strumpisar från HM!

Tårtan som jag gjorde när Sebastian fyllde år blev så himla populär så den gjordes även igår när Lucas hade födelsedag. Vet ej var receptet kommer ifrån, jag hade bara skrivit av det och hittade lappen bland mina recept. Goood är den i alla fall! Och enkel att göra!

Chokladtårta

Ett paket färdiga tårtbottnar.

På det första lagret hade jag vaniljkräm. Köpte sån där marsankrämspulver som jag vispade ihop. Lade även på lite skivade jordgubbar ovanpå vaniljkrämen.
På lager nr 2 hackade jag konserverade päron och blandade ihop med vispad grädde som jag smaksatte med ett par tsk vaniljsocker. (På den ena tårtan så hackade jag jordgubbar och blandade med grädde!)
Sen på med sista tårtbottnen och sen smeta på en chokladkräm som gjordes så här:

3 dl florsocker
3 msk kakao
3 msk kokande vatten
3-4 msk rumsvarmt smör ( jag hade flytande margarin)
1 äggula
Rör ihop och bred över tårtan. Ställ i kyl för att stelna. Dekorera med kristyr,strössel, godis eller vad du vill!






Inga kommentarer: